Kort

De vakbonden van de universiteit zetten in op 14 procent loonsverhoging

Vakbonden en actiegroepen willen 14,3 procent loonsverhoging in de nieuwe CAO voor universiteitsmedewerkers. Dit, ter compensatie van de hoge inflatie van afgelopen maanden. Dat maakten ze gisteren bekend. Ze hopen eind maart de nieuwe cao-afspraken rond te hebben, omdat tot dan de huidige cao-afspraken lopen. Ook zetten ze stevig in op meer vaste contracten bij de universiteit.

Bij de hogescholen is de cao-looptijd hetzelfde (tot 31 maart), maar is de inzet van de vakbonden nog niet bekend. Bij de AOb zijn ze voor het hbo deze maand nog bezig met ‘ophaalsessies‘ op verschillende plekken in het land. Pas daarna maken de bonden hun inzet bekend en kunnen de onderhandelingen met Vereniging Hogescholen beginnen.