De bouw van studentencomplex Johanna in twee minuten

Het studentencomplex Johanna op De Uithof is vorige maand opgeleverd. Videoproductiebedrijf Pyropix filmde de twee jaar durende bouw van dit nieuwe SSH-pand en maakte er een filmpje van – meldt Duic.nl.

Elke week zullen er per verdieping nieuwe groepen bewoners naar hun nieuwe kamers verhuizen. In oktober zal het gehele gebouw bewoond zijn, dan wonen hier 655 studenten.

In het gebouw heeft de SSH 381 kamers en 274 studio’s gerealiseerd. De kamers zijn gemiddeld 16 vierkante meter. De bewoners delen een woonkeuken, badkamer en toilet met zijn vieren, vijven of zessen. 148 van deze kamers zijn gemeubileerd en gereserveerd voor internationale studenten. De studio’s zijn gemiddeld 24 vierkante meter. Deze bewoners hoeven geen voorzieningen te delen.

Het pand heeft verder op de zesde en elfde verdieping een groot terras, er zijn studieplekken, een wasserette, er komt waarschijnlijk een koffiebar en de bewoners kunnen gebruik maken van deelauto’s.