De Daktuin start openluchtrestaurant in Botanische Tuinen

Een tijdelijk openluchtrestaurant in de Botanische Tuinen in De Uithof, dat is het nieuwe initiatief van de makers van de Daktuin. ‘De Maaltuin’ zal in samenwerking met The Colour Kitchen een viergangendiner gaan verzorgen.
Dit meld de Utrechtse nieuwssite DUIC.nl. Vorige maand kwam het nieuws dat de Daktuin dit jaar op het laatste moment niet zou terugkeren in De Uithof. Toen de organisatoren dit te horen kregen gingen ze op zoeken naar een alternatief. ‘We zijn in gesprek gegaan met de Universiteit en zijn momenteel hard aan het werk aan dit nieuwe concept’, vertelt de enthousiaste organisator Robbert Maas.
In de Maaltuin zal naast een viergangendiner ook een speciaal programma zijn om de gasten kennis te laten maken met de Botanische Tuinen. Het diner zal worden verzorgd door The Colour Kitchen, een initiatief dat zich inzet voor mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt.
In de spotlight
Voor deze locatie in De Uithof is bewust gekozen. De organisatoren willen – in samenwerking met de Universiteit Utrecht en het Utrecht Science Park – de Botanische Tuinen in de spotlight zetten. Maas: ‘De Botanische Tuinen als locatie stond al langer op mijn verlanglijst. Deze plek is een veel te goed bewaard geheim. Daarom nodig ik nu iedereen uit om bij ons aan te schuiven en samen met elkaar te genieten van deze prachtige omgeving.’

De Maaltuin zal vanaf 17 juni acht dagen te vinden zijn in de Botanische Tuinen. Of het restaurant eenmalig is of zal terugkeren hangt af van het succes van het pop-uprestaurant.

Bron en foto: DUIC.nl