De Uithof week lang duurzaam

Vanaf maandag 17 juni is er veel te doen rondom het thema duurzaamheid, allemaal onder de noemer SURE (Sustainable innovation in the Utrecht REgion). Met congressen, lezingen en symposia.

Waaronder op vrijdag 21 juni de HU Duurzaam Doen Kennisconferentie: een dag vol workshops, inspiratiesessies en een kennismarkt. Thema is de transformatie naar een gezonde en duurzame stad. Wat betekent dat het kan gaan over energiereductie, over duurzame voeding maar ook over gezondheid in de gebouwde omgeving. Met onder andere oud-politicus Jan Terlouw, prins Carlos de Bourbon de Parme, HU-lectoren Reint Jan Renes en Ivo Opstelten en Floris de Gelder, directeur Utrecht Science Park.

Gelukkig kan je zelf ook wat doen: spinnen voor het prinses Máxima Fonds en je daarna laten masseren op De Daktuin (dinsdag 18 juni), een groentetas kopen voor 5 euro (woensdag 19 juni) of gratis ontbijten in het weiland (vrijdag 21 juni, aanmelding verplicht).

Centrale locatie is De Daktuin, de tijdelijke daktuin op het bovenste parkeerdek van de garage naast de Universiteits Bibliotheek. De week wordt georganiseerd door de onder meer de HU, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, Universiteit Utrecht en AMC Utrecht.