De Week van het Nachtkastje is begonnen

Zestig studenten voeren deze week een idee uit dat ze al een hele tijd op hun nachtkastje hebben liggen. Onder toeziend oog van coördinator Jens Gijbels worden er onder andere films, apps en horloges ontwikkeld.

Maandachtochtend stonden er studenten van 14 verschillende opleidingen aan zijn inschrijftafel te dringen. Jens: ‘Het zijn allemaal mensen die aan de HU studeren, maar doordat het ook minor-studenten zijn komen ze overal vandaan: van Arnhem en Zutphen tot Praag.’

Een student werkt aan een app voor een Google Glass,  terwijl de andere het handschrift van d'r tante digitaliseert zodat zij na een dwarslaesie weer kan ‘schrijven’. Ook zijn er studenten die filmpjes maken, auto’s ontwikkelen, aan een koffie-wekker werken en een jongen die een schilderij dat z’n opa maakte in metaal namaakt.

Alumni
Tot donderdagmiddag werken ze onder toeziend oog van ouderejaars en alumni aan hun projecten. Op de borrel die om 16:30 uur begint op Oudenoord 700 worden alle projecten gepresenteerd. Jens: ‘Ze hoeven nog niet af te zijn, maar de meeste mensen schieten in zo’n week echt enorm op.’

Wat er deze week allemaal gebeurt op de FNT volg je via Trajectum of op Twitter via #nachtkastje.