De wereld over met Utrecht Summer School

Ook deze zomer komen zo’n 3000 studenten naar Utrecht voor de 29ste editie van de Utrecht Summer School, die 10 juli officieel van start gaat. 'Utrecht Summer School loopt vooruit op een mondiale trend: studeren op meerdere plekken in één zomer', meldt de organisatie.

De Utrecht Summer School heeft het cursusaanbod verder uitgebreid en kijkt ook steeds meer over de grenzen. Er waren al samenwerkingen met andere universiteiten in Europa, onder andere in Florence en Berlijn, en dankzij contacten met partneruniversiteiten kunnen studenten nu ook in één zomer studeren aan topuniversiteiten op verschillende continenten. Dus bijvoorbeeld eerst een paar weken in Utrecht studeren en daarna een periode aan de Fudan University: een topuniversiteit in Shanghai.
Mondiale trend
De specialiteiten van verschillende universiteiten worden door de Utrecht Summer School gecombineerd in één cursus. 'Hiermee loopt de Utrecht Summer School vooruit op een mondiale trend: studenten willen tijdens hun zomervakantie steeds meer tijd besteden aan studie, maar ze doen dat wel graag op verschillende plekken', aldus Jeroen Torenbeek, directeur van de Utrecht Summer School. Zo zien ze ook nog iets van de wereld en proeven ze van verschillende culturen.

De Utrecht Summer School is een samenwerking tussen de Universiteit Utrecht en verschillende hogescholen, waaronder de HU, in Utrecht.

Bron en foto: DUIC.nl