Debat over woningnood in Utrecht – morgenavond – voor iedereen toegankelijk

Komende woensdag organiseert Stadspodium Utrecht een avond over het tekort aan betaalbare woningen in Utrecht. Veel studenten zoeken een kamer, maar ook voor starters en lage en middeninkomens zijn er te weinig betaalbare woningen.

Studentenunie VIDIUS spreekt in dit debat namens de studenten over kamernood en hoge huren. Vanuit Utrecht zijn onder meer wethouder Kees Diepeveen, raadsleden Hind Dekker (D66) en Bulent Isik (PvdA) vertegenwoordigd. Ook zijn er woordvoerders van Bouwfonds Property Development en woningcorporatie Mitros, de koepel van huurdersorganisaties, en Huurders 030. Tot slot mengen onderzoeksjournalisten Cees Grimbergen en Louis Engelman zich in de discussie.

Stadspodium, woensdag 27 november, 19.30 uur, ZIMIHC theater Stefanus, Braziliëdreef 2, Utrecht. Toegang: gratis, Info: stadspodiumutrecht.nl.