Debat: HU podium voor vluchtelingen?

In navolging van Trajectums bildungsnummer, vanaf dinsdag 8 december in de bakken, organiseert de redactie samen met de Faculteit Educatie op donderdag 10 december een bildungscafé met het thema: HU, podium voor vluchtelingstudenten?

Centraal staat de vraag wat er nodig is om vluchtelingstudenten zich thuis te laten voelen op de HU. Het café start met de theatervoorstelling 'Kaasfondue en de angst voor blauw' van de Utrechtse schrijver Olaf Stomp. In de voorstelling gaat een echtpaar, twee voormalige asielzoekers uit Iran, dat in een nieuwbouwwijk een huis toegewezen kreeg, kaasfonduen bij de buren. Dit levert een situatie op vol spanning en herkenning.

Tijdens het tweede gedeelte van het café vindt er een debat plaats over de centrale vraag aan de hand van een aantal stellingen. Met onder andere Mardjan Seighadi, directeur van studentvluchtelingenorganisatie UAF en Dick de Wolff, directeur van de Faculteit Educatie.

Het café wordt gehouden in de Faculteit Educatie, Padualaan 97 en is open voor iedereen. Belangstellenden zijn welkom. Je kunt je aanmelden via bildung.fe@hu.nl.