Deel bewoners Casa Confetti zit zonder water

Een deel van de bewoners van studentenflat Casa Confetti in De Uithof heeft sinds dinsdagavond geen water. De storing van de liften, internet en tv in het gehele complex is inmiddels verholpen.

Dat meldt Annemiek van Vondel van studentenhuisvester SSH Utrecht desgevraagd. Door een grote storing in de hoofdzekeringen gisteravond blijven studenten vanaf de zesde verdieping verstoken van water. Televisie, internet en de liften in heel het gebouw weigerden dienst. Deze laatste ongemakken zijn inmiddels verholpen. Casa Confetti telt vijftien verdiepingen met in totaal ruim 250 woningen.

De watertoevoer in de hogere etages is nog niet op orde. Monteurs van een installatiebedrijf zijn ermee bezig. ‘De pomp heeft problemen met het op gang komen. We hebben afgesproken dat de monteurs niet weggaan voordat het probleem is verholpen’, zegt Van Vondel. Zij kan niet voorzien wanneer dit het geval is.

UPDATE
De bewoners kunnen inmiddels weer douchen en afwassen. Sinds het eind van woensdagmiddag komt er weer water uit de kranen.