Denver House officieel in gebruik

Denver House bij de opening in 2019. Foto: Kees Rutten

Het huis, dat dienst gaat doen als living lab, staat al bijna een jaar op de Bolognalaan 99. Maar vandaag is het in aanwezigheid van studenten en genodigden (onder wie Doekle Terpstra van Techniek Nederland, rechts op foto) officieel geopend.

Het Selficient-project van onderzoekscentrum Wonen 3.0 gaat verder onder de naam Denver House. De naam verwijst naar de tachtig studenten die in 2017 met het huis de publieksprijs wonnen tijdens de Solar Decathlon Challenge in Denver. De naam Selficient is gekocht door drie slimme studenten, aldus projectleider Henk Brinksma.

In het Denver House doet studententeam Celcius HU verder onderzoek naar duurzaamheid en innovatie. Hierbij zijn tien verschillende opleidingen betrokken, waaronder elektrotechniek, technische bedrijfskunde, communicatie en rechten. Zij hopen volgend jaar juli een prijs in de wacht te slepen tijdens het Folklife Festival 2020 in Washington.