Desmond Tutu wenst HU-studenten succes

Voor een praktijkopdracht in de minor Social Development Work vertrekken deze week 8 studenten richting Kaapstad. Daar trainen ze mensen in townships op het gebied van gezondheidszorg. Aartsbisschop Desmond Tutu wenst ze daarbij veel succes in een videoboodschap.

De studentes verblijven drie maanden op uitnodiging van de stichting Health Promotors, waarvan Tutu oprichter is, in townships rond Kaapstad. Daar ontwikkelen ze workshops op scholen, begeleiden ouders die voor het eerst zelf als Health Promoter aan de slag gaan en ze helpen mee in de centra van de Health Promoters. Studievereniging Paramedus van de faculteit Gezondheidszorg heeft een samenwerkingsovereenkomst met de Health Promotors gesloten.