Kort

Deze studies zijn het populairst bij werkgevers (hint: de HU staat er niet tussen)

Wil je als student snel een baan vinden? Dan doe je er verstandig aan om te kiezen voor de masteropleiding Economics aan Tilburg University. Carrièreplatform Magnet.me onderzocht welke van hun gebruikers in de laatste twaalf maanden het vaakst benaderd werden door werkgevers voor een stage, baan of traineeship.

Bovenaan de lijst staat de masteropleiding Economics aan de Tilburg University. Daarop volgt Business Administration aan de TIAS School for Business and Society, ook in Tilburg. Volgens de makers van de lijst is dat een hbo-opleiding, maar TIAS biedt op haar site alleen masters op WO-niveau. De enige echte hbo-opleiding in de top 50 is Business IT and Management in Rotterdam. Van de HU komt er dus ook geen opleiding in voor.