Diercantus voor het goede doel

In de Ragweek van 4 tot en met 11 maart halen Utrechtse studie- en studentenverenigingen geld op voor de Johan Cruyff Foundation en de Wilko Gambia Foundation.

De Ragweek begon als initiatief van studenten in het Verenigd Koninkrijk die gedichten op rags, oftewel vodden, schreven. Door deze rags te verkopen, haalden ze geld op en gaven dat aan minderbedeelden. Tegenwoordig staat rag meer voor Raise And Give. De week is er nog steeds om studenten stil te laten staan bij hun bevoorrechte positie tegenover leeftijdsgenoten in minder ontwikkelde landen.

Hannah Barendregt is dit jaar lid van de promotiecommissie. Ze studeert facility management aan de HU Amersfoort en woont in Utrecht. Ze kreeg lucht van het initiatief en was gelijk enthousiast om mee te werken. 'We maken flyers, posters en stickers en delen deze uit. Daarnaast zorgen we dat de Facebookpagina genoeg aandacht krijgt.'

Naast de activiteiten van Stichting Ragweek in het Hofman café zijn er 44 studie- en studentenverenigingen die ook activiteiten organiseren. 'Het zijn hele verschillende dingen, zoals een biercantus, het verkopen van kalenders maar ook het verkopen van smoothies in De Uithof', vertelt Hannah.

Mis vooral niet de Diercantus op 4 maart in het Hofman café, een biercantus met dierenpakken aan. Kijk op de website voor de rest van het programma.