Dijsselbloem reikt diploma’s uit aan HU-studenten

Twee studenten financial services management (FSM) bij Hogeschool Utrecht, Kelly van Rooijen en Thijs van Brenk, hebben op 16 maart hun Wft-diploma Pensioenen ontvangen uit handen van Minister Dijsselbloem van Financiën.

Alleen FSM-studenten bij de HU kunnen hun Wft-diploma’s al tijdens hun hbo-opleiding behalen. De meeste financieel adviseurs doen dat pas als ze al aan het werk zijn.

Wft staat voor Wet financieel toezicht.  Met dit Wft-diploma wordt getoetst of een financieel adviseur beschikt over voldoende kennis en begrip, professioneel gedrag, vaardigheden en competenties om de klant goed van dienst te kunnen zijn.

De studenten vonden de uitreiking op het ministerie een bijzondere ervaring: ‘Vooral omdat we als enige hogeschool vertegenwoordigd waren bij deze uitreiking. Hierdoor waren we de jongste kandidaten, wat het in mijn ogen extra speciaal maakt. Door deze uitreiking ben ik me bewust geworden wat een prestatie ik en mijn medestudenten geleverd hebben de afgelopen maanden’, vertelt student Kelly van Rooijen. Ze hoopt dat het diploma haar zal helpen in haar verdere carrière.

Minister Dijsselbloem zei tijdens de bijeenkomst dat adviseurs en opleidingsinstituten een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben: ‘Samen tillen ze de kwaliteit van de financiële dienstverlening naar een hoger plan. Daarmee zetten ze het belang van de klant centraal.’