Dit jaar geen Daktuin in De Uithof

Het UMC heeft besloten om haar dak niet beschikbaar te stellen voor De Daktuin. Door het late afzeggen heeft De Daktuin geen tijd om een nieuwe locatie te vinden. ‘De meubels waren al in de maak’, zegt initiatiefnemer Robert Maas.

De afgelopen drie jaar organiseerde de Daktuin een terras op het dak van de parkeergarage aan de Cambridgelaan. Hier konden studenten een drankje en drinken en relaxen, maar ook waren er workshops. Initiatiefnemer Robert Maas: ‘We stonden al in de startblokken. Ik vind het heel vervelend, maar het is niet mogelijk om nu nog een andere locatie te openen.’

De tuin zou 19 mei opengaan. Nu zoeken ze alvast naar een locatie voor komend jaar. Maas: ‘Hopelijk op een vaste locatie, zodat we dit probleem niet weer hebben.’

Woordvoerster Linda Minnen van het UMC: ‘We hebben het afgelopen halfjaar de mogelijkheden onderzocht, maar zijn helaas tot de conclusie gekomen dat we niet genoeg ondersteuning kunnen bieden.’ De Daktuin zou bij het ziekenhuis komen om iedereen in De Uithof, zoals studenten en UMC-patiënten, samen te brengen.

Door de afzegging van het UMC is de organisatie op zoek naar een loods om vanaf het einde van de maand spullen in op te slaan.

Bron: Duic.nl
Foto: De Daktuin