Docent duikt onder vanwege dreigementen na tonen spotprent

Een docent van het Rotterdamse Emmaüscollege is ondergedoken omdat hij bedreigd werd na het tonen van een spotprent in de klas. Ook andere docenten op de school voelen zich niet meer veilig, meldt NRC. Op de school werd maandag de vermoorde Franse docent Samuel Paty herdacht. Hij werd vorige maand onthoofd omdat hij in een les over vrijheid van meningsuiting cartoons van de profeet Mohammed had laten zien.

De herdenking op de Rotterdamse school begon rustig maar later ontstond discussie. Er hing een cartoon op het prikbord en een aantal islamitische meisjes vonden dat die verwijderd moest worden. Ze waren van mening dat de docent zich schuldig maakte aan godslastering. In de cartoon is een onthoofde man in een Charlie Hebdo-shirt te zien die zijn tong uitsteekt naar de jihadist die hem zojuist heeft onthoofd, schrijft NOS.

In politiek Den Haag wordt met afschuw gereageerd op het nieuws dat de docent is ondergedoken.

Trajectum schreef er eerder over: Een spotprent van Mohammed in de klas. Willen we dat?