Columns

Docent (nieuwe) media

Gisteren was Trajectum uit de lucht. Niemand merkt dit, behalve ik, als ik mijn blog in wil sturen.
Ik heb er op onze faculteit al vaak over geklaagd, maar krijg de directie niet achter me. Het gaat om de juiste docent op de juiste plaats. Een docent die ervaring heeft in het bedrijfsleven, een academische achtergrond heeft en didactisch onderlegd is. In dit geval gaat het om media.

Bij mijn aantreden in 1997 op het Instituut Marketing & Commerce werd er nauwelijks tot geen aandacht aan media besteed. Kan je nagaan, bij een marketing opleiding. In de specialisatie “Sport- & Entertainment Marketing” (SEM), hebben we het vak meteen ingevoerd. Vier jaar geleden kwamen we met cross media marketing en voor jaar 2 met new media skills. Dit komende jaar krijgen alle propedeuse studenten het vak media & communicatie.

Dat zijn bij elkaar heel veel klassen. Denk je nu dat een van de docenten uit het vak komt. Nee hoor, het is – oneerbiedig gezegd – een groep docenten die het wel leuk vindt om het vak te geven. Niet één van de docenten heeft op een mediabureau gewerkt, of aan adverteerderskant zich jarenlang met media bezig gehouden. Hebben de verantwoordelijken het rapport Gispen gelezen?