Docent van het Jaar aan de HU: je mag nu nomineren!

Foto: Kees Rutten

Van 28 oktober tot en met 15 november kunnen HU-studenten hun favoriete docent nomineren als docent van het jaar. Van alle genomineerden gaan uiteindelijk vijf docenten naar de finale op 23 januari op het onderwijsfestival in de Werkspoorkathedraal.

Voorgaande jaren waren de stemmen van studenten doorslaggevend voor een finaleplek. Dit jaar kunnen studenten HU-breed en vanuit alle instituten docenten nomineren. Daarna bepaalt een jury onder voorzitterschap van lector Ilya Zitter wie er doorgaat. Hierbij kijkt de jury naar uiteenlopende aspecten van het docentschap. Het gaat om onder andere passie voor het vak, didactische vaardigheden, betrokkenheid bij studenten, visie op onderwijs en relatie met de beroepspraktijk.

De HU sluit hiermee aan bij de Landelijke Docent van het Jaar Verkiezing (ISO). De winnaar van de finale gaat door naar de landelijke verkiezingen en is hiermee ambassadeur van de HU.