Docenten achter de draaitafel tijdens Nacht van de Professoren

Collegevoorzitter Jan Bogerd stond in 2015 ook achter de draaitafel / foto: Kees Rutten

Om medezeggenschappers en studentbestuurders in het zonnetje te zetten, organiseert Vidius woensdagavond de Nacht van de Professoren. Docenten en hoogleraren doen hun tweedjasje uit, hun dansschoenen aan en kruipen zelf achter de draaitafel om hitjes te draaien.

Zes studentbestuurders (drie van de HU en drie van de UU) en zes medezeggenschappers (ook drie van beide onderwijsinstellingen) maken tijdens de Nacht van de Professoren kans op een eervolle vermelding. Mariska Spruijt, Robin de Leeuw & Chiel Boot en Milan Dammingh maken kans op de titel ‘beste studentbestuurder’ van de Hogeschool Utrecht.

‘Robin en Chiel zijn samen genomineerd omdat zij een studievereniging hebben opgezet bij Instituut Archimedes’, vertelt jurylid Rob van den Enk. Tot morgenmiddag 12.00 uur kan er gestemd worden op de genomineerden. Maar het laatste woord is aan de jury. ‘Als er een absolute overmacht is bij één genomineerde gaan we daarin mee, maar als het erom hangt is onze stem doorslaggevend.’

Voor beste medezeggenschapper zijn Martijn Grul, Nora Franken en Nigel van Hattum genomineerd. Ook op hen kan nog gestemd worden.

‘Iedereen is welkom’, benadrukt Van den Enk. ‘Het is natuurlijk een promotie voor het bestuursleven en een blijk van waardering voor de genomineerden, maar bovenal is het gewoon een leuk feestje. Docenten en professoren staan achter de draaitafels en er wordt lekker veel gedanst.’

Woensdagavond vanaf 22.00 uur trapt de Nacht van de Professoren af in de Jans Bar op het Janskerkhof. Kaartjes in de voorverkoop kosten 2,79 euro, aan de deur kosten ze 4 euro.