Kort

Documentaire ‘Liever Fleur dan Fatima’ over stagediscriminatie dinsdagavond op tv

Vanavond is de documentaire Liever Fleur dan Fatima om 21.30 uur te zien op RTL Z.

Om meer bewustzijn over stagediscriminatie te creëren startte Hogeschool Inholland het project Stagediscriminatie? Hoeft niet!. In het verlengde hiervan maakte Skyhigh TV de documentaire Liever Fleur dan Fatima.

De documentaire volgt tien studenten, onder wie Hasan (27) en Soleil (20). Zij zijn beide meerdere keren afgewezen voor een stage, vermoedelijk vanwege hun afkomst of hun fysieke beperking.

Volgens Machteld de Jong van Hogeschool Inholland zijn er twee soorten reacties op stagediscriminatie. ‘Er is een groep die boos, gefrustreerd en gedemotiveerd wordt en uiteindelijk soms zelfs met hun studie stopt. Maar aan de andere kant zijn er studenten , zoals Hasan, die juist extra gemotiveerd raken en na alle afwijzingen alleen maar meer wil laten zien dat ze het wél kunnen.’

De documentaire is terug te kijken op Videoland.