Documentaires over onderwijs aan de HU staan online

De driedelige documentaire DOC.HU, waarin de kwaliteit van het onderwijs op de Hogeschool Utrecht aan de kaak wordt gesteld, is officieel uitgekomen. Sinds vrijdag 4 maart zijn de filmpjes te zien op de Facebookpagina en de website van DOC.HU.

Journalistiekstudenten Marleen Stoker en Maurits Wijmer maakten het drieluik voor de minor Project van je Leven van Studium Generale. Ze halen geen lijken uit de kast, maar stellen wel de kwaliteit van onderwijs aan de kaak.

Deel één van de documentaire gaat over onderwijskwaliteit waarin er onder andere kritisch wordt gekeken naar het beleid dat alle docenten over een mastertitel moeten beschikken. Deel twee laat zien op welke manier de HU wel en niet innovatief is op het gebied van onderwijs en deel drie gaat over ondernemerschap.

Foto: screenshot uit documentaire

Kijk hier deel 1 van de documentaire: