Condoleanceregisters voor Laura Korsman

Buren leggen bloemen neer tegenover het huis van Laura

De opleiding Verpleegkunde van de HU heeft een herdenkingsruimte ingericht voor Laura Korsman, de studente die door geweld om het leven is gebracht. Haar huisgenoten uit het studentenhuis plaatsten een condoleanceregister voor de deur.

Sinds zondag 15 juli is er eveneens een online condoleanceregister opgericht.

De herdenkingsruimte van Verpleegkunde is kamer 2.04 aan de Heidelberglaan 7. Ook daar ligt een condoleanceregister.

De vrouw die woensdag 11 juli dood is gevonden in een Utrechts studentenhuis is de 24-jarige Laura Korsman, studente Verpleegkunde aan de HU. De vermoedelijke dader is in Nieuwegein aangehouden. Het gaat om Sam S, de ex van Laura.

De politie zoekt getuigen die Laura en de vermoedelijke dader de bewuste dag hebben gezien.

Ze is door een misdrijf om het leven gekomen, meldt onder meer het AD Utrecht. Omstanders zeggen dat de dader de ex-vriend van de vrouw is. De studente zou de relatie kort geleden verbroken hebben en hij bleef haar lastigvallen.

Laura begon in 2011 met de studie Medische Hulpverlening en stapte later over naar Verpleegkunde. Ze komt uit Werkendam en woonde met andere studenten in een bovenwoning aan de Bosboomstraat.

Buren en anderen leggen bloemen neer op een perkje tegenover het huis van Laura.