Drie HU-studenten in nieuw VIDIUS-bestuur

Het nieuwe bestuur van VIDIUS studentenunie bestaat uit twee studenten van Universiteit Utrecht en maar liefst drie van de HU.

Voorzitter van de Utrechtse belangenbehartiger van studenten is HU-student Communicatie Martijn Grul. Hij is ook al lid van de fractie Vlijmscherp van de Hogeschoolraad (HSR) en actief bij BuddyGoDutch, een netwerk voor internationale studenten.

Fayka van Opijnen, student Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, is de nieuwe penningmeester. Zij is actief bij DWARS, de jongerenorganisatie van GroenLinks, en zat eerder al in het dagelijks bestuur van de HSR. Roxanne ter Haar neemt de taak op zich van secretaris. Ze studeert Life Sciences en was lid van de opleidingscommissie Life Sciences & Chemistry.

Twee studenten van de UU zijn verkozen tot algemeen bestuurder: Carlijn van Schijndel en Derek Steeman.

Student camping
Een van de eerste acties van het nieuwe bestuur is het opzetten van een symbolische ‘Student camping’. VIDIUS slaat woensdagmiddag 6 september vanaf 14.00 uur de tenten op bij het Minnaert-gebouw aan de Leuvenlaan 4 in De Uithof. Zij willen hiermee aandacht vragen voor de woningnood in Utrecht onder internationale studenten.

Foto: linksvoor Martijn Grul, rechtsvoor Fayka van Opijnen en linksachter Roxanne ter Haar