Drie HU-studentes willen de mooiste zijn

Wie mag zich de Mooiste Studente 2010 noemen? Drie HU-studentes dingen mee naar deze titel.

Dit zijn Jarda Helms (foto; fysiotherapie), Raïssa Ronde (lerarenopleiding biologie) en Rosanne Hendriks (oefentherapie Cesar). In totaal hebben zich bijna zestig vrouwelijke kandidaten gemeld.

Een deel van de kandidaten ontvangt een uitnodiding voor een casting. Hieruit worden de twaalf finalisten geselecteerd. Zij ondergaan een fotoshoot. Studenten kunnen op de website www.studenten.nl stemmen op hun favoriet. Het aantal stemmen bepaalt voor de helft wie gaat winnen; de andere helft is in handen van een jury. Eind april of begin mei is de uitslag bekend.

Het resultaat van de fotosessie komt op de site en verschijnt in een kalender. Die wordt verkocht en een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel. De winnaar gaat naar huis met een vakantie naar Ibiza en een laptop.

Eerder ging de verkiezing van de Student of the Year van Studenten.net van start waaraan eveneens drie HU-studentes meedoen.