Drie filmtips voor het Nederlands Film Festival

Woensdag gaat het Nederlands Film Festival van start in de Utrechtse binnenstad. Tien dagen lang kan je de beste Nederlandse films, series en documentaires kijken. Maar hoe weet je nou wat leuk is? Communicatiemanagement-stagiaire Joy Possel (23) loopt stage bij het NFF en deelde haar drie film-tips met Trajectum.

Op woensdag 25 september gaat de film ‘Hoe Duur was de Suiker’ in première. In de Stadsschouwburg zijn alle VIP’s, maar in alle andere bioscopen draait het historische drama die avond ook. De film is een aanrader en na afloop is er een leuk feestje in het Festivalpaviljoen op de Neude.

De film Wolf, een zwart/witte misdaadfilm van de makers van Rabat, zou Joy ook zeker aanraden.

En als laatste de documentaire ‘Met jou heb ik geleerd’ die zaterdag in première gaat. Het is een roadmovie over Joris Linssen (die van Hello, Goodbye) passie voor muziek en zijn mariachi-band Caramba.

Kijk op www.filmfestival.nl wanneer welke film/documentaire waar draait. Studenten krijgen korting! Met je studentenpas krijg je 2,50 euro korting op alle films die tussen 10:00 en 17:00 uur draaien. Met een CJP-pas krijg je deze korting altijd. Een kaartje zonder korting kost 9,50 euro.

Joy heeft nog meer tips, die lees je op pagina 40 & 41 van de Trajectum die nu in de bakken ligt. Niet op school? Het artikel staat natuurlijk ook in de online-editie

Foto Gouden Kalf: Astrid van Zon