Kort

Dronken studenten bekogelen politie in Rotterdam

De Rotterdamse politie is zaterdagavond bekogeld met afval en ander vuil. Tientallen dronken feestgangers in een studentenhuis waren hiervoor verantwoordelijk. Daarop werd het feest met ‘gepast geweld’ beëindigd, meldt De Telegraaf.

Er werden extra agenten ingeschakeld toen zo’n twintig studenten het pand aan de achterkant uit renden. Daarna bleken er nog 36 studenten binnen te zijn. ‘Daar was het een vreselijke rotzooi en overal stonden flessen en blikjes alcohol. Vrijwel iedereen was ontzettend dronken’, aldus een woordvoerder van de politie. Alle feestgangers hebben een proces-verbaal gekregen.

‘Ik ga geen krachttermen gebruiken, maar ik ben er diep verdrietig over. Ze hebben zich misdragen,’ zei de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb vanochtend hierover.