Dronken studenten belagen krakers Uithof

De krakers van een pand van de faculteit Diergeneeskunde in De Uithof wordt het leven zuur gemaakt door studenten, die de aanwezigheid van de krakers blijkbaar niet op prijs stellen.

De afgelopen periode bedreigden zij de krakers, gooiden ruiten in en richtten vernielingen aan. Verder zetten zij een gang onder water, dumpten een zak rottend vlees, staken vier banden lek en bespoten krakers met pepperspray. Dat alles in kennelijke staat.

Volgens de krakers gaat het om leden van de studievereniging Diergeneeskunde, die vlakbij het kraakpand een honk hebben. Een gesprek tussen beide partijen heeft er toe geleid dat de krakers de afgelopen week een nacht met rust gelaten zijn; in de nacht van donderdag op vrijdag was het echter weer raak. De krakers vonden de situatie zo bedreigend dat ze de politie hebben gebeld. Die hield enkele studenten staande maar verrichte geen aanhoudingen.

Overigens ontkent de Diergeneeskundige Studenten Kring iedere betrokkenheid bij de incidenten.