Dubbel zoveel woningen in Utrecht Science Park

De komende tien jaar moet het aantal wooneenheden in het Utrechts Science Park van 2.500 naar 5.000 groeien. Die zijn bedoeld voor studenten, internationals, kenniswerkers en expats.

Dat staat in het ‘ambitiedocument’ dat maandag is gepresenteerd. Ook moet er meer ruimte komen voor horeca, winkels, sportaccommodaties, kinderopvang en gezondheidszorg. Een grotere supermarkt is ook geen overbodige luxe.

Het plan is bedoeld als input voor het voor de omgevingsvergunning Utrecht Oost, dat waarschijnlijk in 2021 het bestemmingplan gaat vervangen. Het gaat om het verbeteren van de centrumfunctie van het USP, in combinatie met duurzaamheid, een gezond werk- en leefklimaat en de bereikbaarheid van Utrecht Science Park.