Duurzaamheid en gezondheid thema’s tijdens eerste Utrecht Science Week

De eerste editie van de Utrecht Science Week vindt plaats op donderdag 14 en vrijdag 15 oktober. De eerste dag valt samen met de Dag van de Duurzaamheid en daarom staan verschillende programma’s naast elkaar geprogrammeerd: van de HU, Universiteit Utrecht en de Utrecht Science Week.

Op het programma van de HU spreken onder andere Mieke Oostra, lector Nieuwe Energie in de Stad, en collegelid Wilma Scholte op Reimer over de vraag hoe de hogeschool zich bezighoudt met duurzaamheid. GroenLinks-europarlementariër Bas Eickhout vertelt over de Green Deal Europa.

Tijdens de themadag Gezond Leven op vrijdag gaan jongeren in debat over de toekomst van de gezondheidszorg. De dag eindigt met de prijsuitreiking van de Sustainable Campus Challenge – Healthy Living. Daarbij doen studenten voorstellen om mensen een gezondere leefstijl aan te meten.