Duurzaamheidsprijs voor Natuur en Techniek

De faculteit Natuur en Techniek heeft een prijs van 80 duizend euro gewonnen voor het project Cereol, een voormalige sojafabriek in de wijk Oog in Al.

De prijs is uitgeloofd door de Lighthouse Club Nederland, een vereniging van leidinggevenden in de bouw, die dit jaar vijftig jaar bestaat. Verschillende groepen studenten van de faculteit werkten de afgelopen vier jaar mee aan de herbestemming en verduurzaming van dit monument. Het pand wordt omgebouwd tot cultuurhuis. Studenten hielpen bijvoorbeeld om deze plannen energieneutraal te maken.

Het geld dat de faculteit ontvangt wordt gebruikt voor projecten bij de herinrichting van een leegstaand kantoorgebouw aan de Ravellaan en FC Dondersstraat 65, het voormalige Ooglijdersgasthuis en huidige onderkomen van een afdeling van de FNT.