Kort

Een Amerikaanse student overlijdt na een ontgroening met drankspelletjes

De 20-jarige student Stone Foltz is overleden na een ontgroening aan de Bowling Green State University in Ohio. De student werd na een feest door leden van zijn vereniging naar zijn kamer gebracht. De volgende ochtend werd hij in zorgwekkende toestand gevonden door zijn huisgenoten die het alarmnummer belden. Foltz is in het ziekenhuis overleden.

De student zou volgens de advocaat van de familie zijn overleden door de grote hoeveelheid alcohol die hij zou hebben gedronken. Een berucht ontgroeningsritueel van de studentenvereniging Pi Kappa Alpha zou daar de oorzaak van zijn, melden Amerikaanse media. Hoeveel alcohol de student precies op had is onbekend.

De studentenvereniging is geschokt. De universiteit overweegt een verbod op ontgroeningsrituelen in te voeren.