Foto van de week

Deze docent had een goede reden om haar kinderen mee te nemen

Foto: Kees Rutten

De rode doeken – die doorgaans op borrels dienen als tafelkleed- wapperen door de lucht in het gebouw op Heidelberglaan 15. De jongetjes kijken naar de ster met de naam van hun moeder, die ze zojuist hebben onthuld op de Wall of Fame. Ook collegelid Eva Reuling houdt een stukje van het doek vast.

Yvette Schreurs is docent bij het Instituut voor Gebaren, Taal en Dovenstudies (IGTD) en won de titel Docent van het jaar 2024. Dat is nog eens een reden om je kinderen mee naar je werk te nemen.

Van alle kanten wordt het tafereel gefotografeerd door de paparazzi van de HU. De linker houdt haar telefoon horizontaal en kiest voor een perspectief waar de sterren goed te zien zijn. Dat zijn er inmiddels heel wat: de ster linksboven stamt uit 2009.
De man op rechts maakt een verticale foto, het ‘Instagramstory’ formaat.

Scheurs zelf kijkt op naar de ster. Ze hangt schuin onder haar collega op de muur. Merlin Dik-Geursten, ook docent IGTD, won de prijs vorig jaar.

Een feestelijke onthulling, met een gek randje. Omdat er bij de officiele onthulling geen gebarentolk was geregeld, kon Yvette Schreurs niet komen. Daarom was er nu, dinsdag 11 juni, een herkansing, mét tolk.