Eén HU-student in Wuhan, en één student uit Wuhan aan de universiteit

Er verblijft nog één HU-student in Wuhan, China. Deze persoon wordt momenteel geëvacueerd naar Nederland vanwege het coronavirus, meldt een woordvoerder van de hogeschool. Hij wil verder niets kwijt over de achtergrond van de student.

Eerder schreef AD Utrecht over twee HU-studenten, die vanaf september een semester studeerden in Wuhan: Spier Hulzenbos (Communicatie) en Sophie van Luin (Logistics Management). Zij vierden na hun studieperiode vakantie in Thailand en mochten niet terug naar Wuhan om hun spullen op te halen. Enkele dagen geleden kwamen ze alsnog terug in Nederland.

Overigens studeert aan de Universiteit Utrecht tenminste één student uit Wuhan, meldt AD Utrecht. Deze is tijdelijk terug naar China om er nieuwjaar te vieren en kan niet terug naar Utrecht voor het tweede semester. Tegelijkertijd meldt zich voor dat semester een groep Chinese studenten, waarvan twee uit Wuhan. Zij zijn echter al langer uit het gebied weg en daarom gelden er geen restricties voor ze.