Eerste Daily Dutch is uit

De eerste editie van The Daily Dutch is verschenen. De krant over de Olympische Winterspelen, gemaakt door studenten journalistiek in Vancouver.

De Nederlandstalige en Engelse versie rolden donderdag 11 februari van de persen. Tien studenten en twee docenten van de school voor journalistiek reisden af naar Canada om deze maand multimediaal verslag te doen vanuit het Holland Heineken House.

De dagelijkse krant en website is bedoeld voor de Nederlandse sporters en supporters. De groep werkt in opdracht van bierbrouwer Heineken en sportorganisatie NOC*NSF. In het eerste nummer staat onder meer een interview met NOC*NSF-voorzitter Erica Terpstra.

Hoofdredacteur Tobias Bos blogt vanuit Vancouver en studentencommunity HUMEdia geeft dagelijks een update