Eerste paal P+R in De Uithof

Na tien jaar praten, rekenen en tekenen werd maandag 29 augustus de eerste paal geslagen voor het Transferium ofwel de P+R in De Uithof. Hier kunnen vanaf volgend jaar zo’n tweeduizend automobilisten hun auto parkeren en te voet, per fiets of met het openbaar vervoer verder reizen.

Getooid met een witte helm en gestoken in witte jassen en laarzen heiden bestuurders van onder meer de universiteit, hogeschool en UMC Utrecht de eerste houten paal enkele meters de grond in. ‘Nog 650 te gaan’, grapte Herman Bol, lid van de raad van bestuur van UMC Utrecht.

De P+R De Uithof verrijst tussen sportcomplex Olympos en het Wilhelmina Kinderziekenhuis, bij de afslag naar de A28. Het gebouw kost zo’n 50 miljoen. Aan de muren komen twee klimwanden.