Einde voor HU-festival Crossing Cultures

Het multicultureel festival Crossing Cultures van de HU houdt op te bestaan. Faculteiten kunnen desgewenst zelf evenementen rond de thema’s diversiteit en internationalisering organiseren.

Het festival trok de laatste jaren te weinig bezoekers waardoor een grote inzet van medewerkers op central niveau niet verantwoord is. ‘Het college heeft definitief besloten om geen hogeschoolbrede Crossing Cultures meer te organiseren. We maken nu een rondje langs de faculteiten om te kijken of zij zelf iets op dit gebied willen organiseren’, zegt Wim Kuust, directeur van het Servicebureau.

Crossing Cultures begon in 2004 bij de faculteit Economie en Management en groeide uit tot een goedbezocht HU-breed festival. In 2008 en 2009 werd de organisatie steeds meer aan de faculteiten overgelaten. Het grootste deel van het budget is vorig jaar aan de faculteiten toegekend. De rest volgt in 2010.

De programma’s van de faculteiten trokken afgelopen april en mei in totaal slechts 750 bezoekers (afgezien van een drukbezocht studentenfeest). Toch zaten er ‘pareltjes’ bij, zegt Kuus. Zijn bureau wil dergelijke activiteiten in de toekomst blijven ondersteunen.