Eis: drie jaar voor verhuurfraude

Een 33-jarige Utrechter heeft maandag een celstraf van 36 maanden horen eisen door het Openbaar Ministerie. De man heeft studenten opgelicht bij het zogenaamd verhuren van kamers in twee Utrechtse panden. Ook maakte hij zich schuldig aan winkeldiefstal.

In januari deden honderden studenten aangifte van de praktijken van de man. Hij liet studenten drie maanden huur vooruit betalen voor kamers in panden aan de Zaagmolenkade en de Ferdinand Bolstraat die niet voor huur beschikbaar waren.

Door snel ingrijpen van justitie kon er beslag op de rekening van de verdachte worden gelegd en kregen de studenten hun geld inmiddels terug.

De man heeft zijn daden inmiddels toegegeven. Hij handelde naar eigen zeggen uit financiële nood. De rechtbank moet nog uitspraak doen.