Er stroomt weer warm water in Johanna

De warmwaterinstallatie in studentenflat Johanna is gerepareerd. Het afgelopen weekend had een groot deel van de bewoners van het complex in De Uithof alleen koud water.

Vandaag hebben betrokken partijen de koppen bij elkaar gestoken om de oorzaak van het euvel te achterhalen, meldt woordvoerder Jesse van Mourik van SSH Utrecht. In de loop van maandag is de installatie gerepareerd, maar het duurt enkele uren voordat iedereen weer warm water heeft.

Vanochtend meldde AD Utrechts Nieuwsblad dat de bewoners van Johanna vanaf vrijdagmiddag zonder warm water zaten. Een monteur kon het probleem ’s avonds niet verhelpen, waarna de studenten aan hun lot werden overgelaten, is de klacht. Zij moesten elders douchen, de afwas stapelde zich op en de verwarming werkte niet.

Niet adequaat
‘Een defect aan een warmtewisselaar bleek de oorzaak van het probleem. Dat het niet direct opgelost kon worden, betreurt SSH ten zeerste. Er is een keer eerder een vergelijkbaar probleem geweest’, zegt de SSH-woordvoerder. De verhuurder gaat met het installatiebedrijf in gesprek om ervoor te zorgen dat deze situatie niet meer voorkomt.