Erasmus+ bereikt 10 miljoen deelnemers

Erasmus+, het Europese subsidieprogramma voor onderwijs, verwelkomde onlangs de tienmiljoenste deelnemer. Bij de start in 1987 gingen ruim 3.000 studenten uit de EU op uitwisseling. Inmiddels maken zo’n 900.000 deelnemers uit 33 landen gebruik van de mogelijkheden om naar het buitenland te gaan. In Nederland doen jaarlijks ruim 30.000 Nederlandse leerlingen, studenten en docenten mee aan een uitwisseling, stage, bijscholing of andere projecten.

Lem van Eupen, directeur van het Nationaal Agentschap Erasmus+, wil in de toekomst ‘de mensen en organisaties bereiken die nu nog niet deelnemen aan het programma, maar er wel heel veel profijt van zouden kunnen hebben’. Vorig jaar maakte de Europese Commissie bekend het budget voor Erasmus+ te willen verdubbelen, dus daar kan het niet aan liggen.