Excuses busbedrijf voor weigeren studenten

Studenten die door stadsvervoerder GVU de bus waren geweigerd omdat ze een roze strippenkaart gebruikten in plaats van de OV-Chipkaart hebben excuses gekregen van de vervoerder.

SP-raadslid Michel Eggermont kreeg meerdere klagende studenten te spreken tijdens zijn werk op Utrecht CS. Ze waren van de Uithof komen lopen omdat hen werd geweigerd met een strippenkaart te reizen. Eggermont ging voor de studentes verhaal halen bij busvervoerder GVU omdat ook voor studenten nog gewoon de ouderwetse strippenkaart geldig is.

Map Brouwer van GVU: ‘We konden helaas de studenten niet persoonlijk excuses maken, maar dat hadden we graag gedaan. Het advies aan studenten is dat de OV-Chipkaart gebruikt wordt maar inderdaad kan door hen ook nog de roze strippenkaart gebruikt worden. Dat moet wel in combinatie met een studenten OV-Chipkaart met daarop een geldig reisproduct. Reizen ze op een roze strippenkaart maar is de OV-Chipkaart niet actief, dan reizen ze feitelijk zwart en kunnen geverbaliseerd worden.’