Extreme meningen: hoe ga je daarmee om?

Op 26 januari organiseert de Hogeschool een conferentie voor docenten en medewerkers over extreme meningen in de klas: hoe ga je daarmee om?

De bijeenkomst bouwt voort op de bildungsconferentie die de HU in juli samen met andere hogescholen en de Internationale School voor Wijsbegeerte heeft georganiseerd voor leraren in het vo en mbo. Mede naar aanleiding van de Trajectum-special over polarisatie is besloten om zo’n conferentie ook voor eigen docenten te organiseren.

In deze special signaleerden we dat het probleem van polarisatie ook binnen de hogeschool speelt. Verschillende docenten worstelen met extreme meningen van studenten in de klas: ga je de discussie aan, verbiedt je het of zoek je een gulden middenweg? En wat is dan zo’n middenweg? Hoe voorkom je dat een klas in groepjes uiteenvalt door culturele en ideologische verschillen?

De conferentie bestaat uit twee lezingen en achttien workshops van experts binnen en buiten de HU. Bedoeling is dat de conferentie bijdraagt aan een open en veilig leerklimaat binnen de HU en dat docenten hiervoor de juiste handvatten weten te vinden.

Aanmelden is nog mogelijk.