FC Utrecht en HU: meer samenwerken

Voor aanvang van de wedstrijd van FC Utrecht tegen AZ op zondag 25 augustus was het druk met HU-vertegenwoordigers in stadion Galgenwaard. Zij kwamen opdraven op sportieve gronden, maar ook vanwege de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst tussen de voetbalclub en de Hogeschool Utrecht.

FC Utrecht en de HU werken al langer samen. In 2010 ondertekenden beide organisaties een zogeheten partnerovereenkomst. De eredevisieclub bood onder meer stageplaatsen aan voor studenten van diverse faculteiten, terwijl studenten en medewerkers enkele keren per jaar tegen gereduceerd tarief wedstrijden kunnen bijwonen. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid en dit zal het lopende jaar worden gecontinueerd. Die intensivering wordt bekrachtigd in een nieuwe overeenkomst.

De ondertekening werd verricht door collegevoorzitter Geri Bonhof en Wilco van Schaik, algemeen directeur van FC Utrecht. Daarbij waren de HU-studenten David Houtman (tweedejaars fysiotherapie en links op de foto) en Bart Ramselaar (eerstejaars aan de faculteit Economie en Management), die in de jeugdselectie spelen, aanwezig. Voorbeelden van samenwerking zijn: studenten fysiotherapie begeleiden jeugdteams, economiestudenten voeren marketingopdrachten uit en studenten van de opleiding optometrie checken de ogen van de spelers van de selectie.

FC Utrecht behaalde zondag de eerste overwinning van het seizoen: De club won met 2-0 van AZ.