Finaleplek voor HU’er in studentverkiezing

Giovanni Fritschij is doorgedrongen tot de finale van The Student Of The Year Verkiezing. Hij verzamelde genoeg stemmen om zich bij de laatste drie te plaatsen.

Fritschij, student International Communication & Media, voerde de afgelopen weken actief campagne. Hij promootte zichzelf via de social media en liet posters bedrukken die op de faculteit communicatie en journalistiek op prominente plekken werden opgehangen.

Daarnaast won hij op 13 mei een video-opdracht, een onderdeel van de wedstrijd dat een belangrijke rol speelde bij het behalen van zijn finaleplek. Op 24 en 25 mei verblijven zij in het Duitse Heidelberg, drie dagen eerder vindt er een fotoshoot plaats in Amsterdam.

Fritschij ziet de finale met vertrouwen tegemoet. ‘Ik ga voor de winst.’ De geboren Rotterdammer heeft een extra motivatie om te winnen. ‘Mocht ik winnen dan schenk ik de hoofdprijs, een reis naar Marokko, aan een goede vriend van me. Hij is een paar maanden geleden getrouwd en had niet de mogelijkheid om op huwelijksreis te gaan. Als ik win, kan hij dat alsnog.’

Op 13 juni 2013 wordt bekend wie de winnaar is van The Student Of The Year verkiezing.