Food courts en foodtrucks in De Uithof blijven open

Studenten en docenten kunnen nog gewoon hun lunch halen bij de eetgelegenheden die her en der in De Uithof staan. Dat laat Aukje Timmer weten, zij is contractmanager Horeca & Catering aan de HU. Er was wat onduidelijkheid over de kwestie omdat het kabinet besloot dat alle horeca de deuren moet sluiten. Dat geldt dus niet voor de eetgelegenheden in De Uithof.

Dat telt namelijk als school-gerelateerde horeca, en die mag wel open blijven. Een broodje afhalen kan dus, maar je mag niet meer aan de tafels gaan zitten. Studenten en docenten mogen alleen naar school komen voor onderwijsgerelateerde zaken. Blijven hangen is uit den boze.

De tafels worden binnenkort weggehaald om te stimuleren dat studenten niet gaan zitten. Timmer hoopt wél dat iedereen zoveel mogelijk lunch komt halen bij de eetgelegenheden. ‘Ze hebben het echt heel zwaar dus het zou mooi zijn als de mensen hun broodtrommels thuislaten.’