Foutje: science cafés toch nog gesloten

Een kwestie van ‘oeps foutje bedankt’. De science cafés van de HU gaan maandag 17 januari weer open, stond in de nieuwbrief die de HU afgelopen zaterdag stuurde aan alle studenten en medewerkers. Aanleiding was de persconferentie waarop werd aangekondigd dat het hoger onderwijs de deuren weer helemaal open kon gooien.

Maar er was één probleem: de besturen van de cafés HideOut, Het Proeflokaal en Het7de waren niet op de hoogte van deze plannen. Dit zei studentraadslid Chiel Boot woensdag tijdens de vergadering van de Hogeschoolraad met het college van bestuur. De besturen besloten dan ook de cafés dicht te laten tot de volgende persconferentie.

Collegevoorzitter Jan Bogerd benadrukte dat de communicatie tussen de besturen van de science cafés met de HU over het algemeen goed gaat, maar dat er hier iets fout is gegaan. ‘Dat gaat ons geen tweede keer gebeuren’, beloofde hij.