Gebruik van eigen koffiemokken loopt in de soep in Rotterdam

De overstap van wegwerkbekertjes naar eigen mokken voor de koffiemachines loopt bij de Hogeschool Rotterdam (HR) in het honderd. Vanwege technische mankementen gaat de hogeschool vanaf begin deze week tijdelijk terug naar de milieuonvriendelijke kartonnen wegwerpbekers, schrijft Profielen.

Net zoals bij de HU moeten medewerkers sinds kort een eigen mok meenemen of betalen voor een hardplastic en herbruikbare beker. Een van de problemen in Rotterdam is dat de sensoren in de machine donkere, glazen en grote mokken soms niet herkennen en dus geen koffie schenken.

Ook gaat er veel mis met de uitgifte door de automaat van hardplastic bekers. Die laatste kosten in Rotterdam 1 euro extra. Maar soms kwamen ze gratis uit het apparaat en andere keren helemaal niet. Vandaar de tijdelijke terugkeer van de kartonnen wegwerpbekers.