Geen houten billen meer op Padualaan 101

Foto: Kees Rutten

Om houten billen en meer ongein te voorkomen heeft het inkooppersoneel van de Padualaan 101 besloten om studenten hun eigen collegestoelen te laten testen, vóór de aanschaf ervan, deze zomer.

Zeven collegezalen hebben nieuwe stoelen nodig. En die blijven er als het goed is 25 jaar inzitten. Een goede reden om niet over één nacht ijs te gaan. Als een student lekker zit, volgt hij de les ook wat beter – zo is de gedachte.

In de grote collegezalen volgen studenten al gauw vier uur college, dus daar komen de luxe varianten: dikkere bekleding en meer ruimte. Maar alle stoelen krijgen een stopcontact, tafeltje en armleuning. Inkoper Anne Borst: ‘We willen weten of de huidige stoelen inderdaad te krap zijn voor grote mensen, zoals we nu dikwijls horen. Als we dat lezen in de evaluaties kiezen we voor een ruime zitting.’

Hoeveel de stoelen kosten weet Borst niet. Om zich niet te laten beïnvloeden door de prijs kijkt ze eerst naar de kwaliteit en aan het einde pas naar de euro’s.

Op dit moment staan er op de flipover de volgende opmerkingen: te krap, te weinig steun in de onderrug. Iedereen kan nog twee weken plaatsnemen en zijn mening geven.