Geen zin in bus 12? Probeer eens een deelfiets vanaf Lunetten

Foto: Kees Rutten

Voor wie geen zin heeft om als een sardientje in blik vanaf Utrecht Centraal naar De Uithof vervoerd te worden en het vanaf die locatie net iets te ver fietsen vindt, is er een nieuwe oplossing: fietsen vanaf station Lunetten.

Het bedrijf Donkey Republic heeft op station Lunetten deelfietsen staan. Op die manier proberen de NS en Goedopweg studenten en werknemers op De Uithof te verleiden om het drukke Utrecht Centraal te ontlasten. ‘We bieden hiermee een aantrekkelijk alternatief tijdens de hyperspits, tussen 7.30 en 8.30 uur’, schrijft Goedopweg.

Het concept is simpel: ‘Stap uit op station Utrecht Lunetten, pak een OV-fiets van NS of een deelfiets van Donkey Republic en fiets in minder dan 14 minuten naar De Uithof. Hiermee zijn werknemers en studenten sneller op hun bestemming.’

Het gaat om een pilot tot 5 april. Om reizigers enthousiast te maken voor het idee, krijgen ze een gratis kopje koffie of thee bij de Basket, bij inlevering van een speciale coupon.

Op station Lunetten staan de oranje deelfietsen klaar voor reizigers naar De Uithof. / Foto: Kees Rutten

Wie van de deelfietsen gebruik wil maken, moet wel eerst de app van Donkey Republic downloaden. De eerste rit is gratis, met gebruik van de code FIETSVANLTTN.