Geen kerstfeest voor HU-medewerkers

Wegens bezuinigingen komt er dit jaar geen kerstfeest voor HU-medewerkers. Verschillende opleidingen en faculteiten organiseren nog wel hun eigen kerstborrels en feestjes. In plaats van het algemene kerstfeest wordt er aansluitend aan de presentatie van de jaarcijfers in het voorjaar van 2015 een feestelijke bijeenkomst georganiseerd.

In een bericht op HU-intranet Sharepoint (inloggen verplicht) motiveert de Hogeschool: ‘In december en januari hadden veel medewerkers al diverse kerst- en nieuwjaarsbijeenkomsten bij de HU en dus diverse ontmoetingsmomenten achter elkaar. Door in plaats van de kerstborrel een feestelijke bijeenkomst in het voorjaar te houden, spreiden we de ontmoetingsmomenten beter. Ook vervangen we de kerstborrel omdat veel feestelijkheden tegelijkertijd niet goed zijn te rijmen met de geplande bezuinigingen.’

Het kerstgeschenk, om alle medewerkers te bedanken voor hun inzet het afgelopen jaar, is niet wegbezuinigd.

Vanaf 2015 wordt de presentatie van de jaarcijfers afgesloten met een feestelijke bijeenkomst. Hiermee wil de Hogeschool het nuttige met het aangename combineren ‘en wordt er verantwoord omgegaan met onze middelen’. De uitnodiging voor de presentatie van de jaarcijfers kunnen medewerkers in het nieuwe jaar tegemoet zien.