Gele kaarten voor Universiteit van Amsterdam

Vier opleidingen van de UvA komen waarschijnlijk niet zonder meer door de NVAO-keuring. Drie bacheloropleidingen en een masterstudie moeten zich de komende jaren verbeteren.

De bachelors algemene cultuurwetenschappen en theaterwetenschap zouden een onvoldoende scoren voor hun toetsen en hun eindniveau. Bij de masteropleiding journalistiek en de bachelor culturele informatiewetenschap zou de ‘onderwijsleeromgeving’ niet goed genoeg zijn. Dat meldt Folia, het medium van de UvA en de Hogeschool van Amsterdam.

Vrijwel alle opleidingen van de faculteit geesteswetenschappen zijn gevisiteerd door deskundigen van Qanu. Op basis van hun bevindingen verwacht het faculteitsbestuur dat de NVAO de twee eerstgenoemde opleidingen een hersteltermijn van een jaar zal geven en de laatste twee een hersteltermijn van twee jaar. In die tijd moeten ze verbeteringen doorvoeren, anders moeten ze hun deuren sluiten.